vrijdag 1 juni 2018

Soms



Soms krijg ik verzoekjes om iets te haken.
Soms zijn dat grote verzoeken of zoals nu kleine.

De kleine verzoeken wil ik meestal wel doen.
Maar de grote dat gaat me vaak niet lukken omdat er dan toch
een soort druk op komt te liggen en je het op tijd af moet hebben.
Laat staan er tijd voor moet hebben. En die heb ik vaak al te weinig. ;-)

En aangezien ik mezelf geen druk meer wil opleggen, zeker niet op het creatieve vlak,
sla ik dit soort verzoeken vaak af.
Haken doe ik omdat ik het super leuk vindt om te doen! 
Voor de ontspanning en dat ik er mijn creativiteit in kwijt kan.
En dat doe ik op een rustig tempo. Niet omdat het moet maar
omdat het mag en kan.


En zo houd ik mijn fijne hobby leuk!
Zo blijf ik aardig voor mezelf en leg ik mezelf 
niet te veel op. Al wil ik soms te veel ik probeer de druk 
te verminderen. En dat gaat me gelukkig goed af. 
Toch iets geleerd na mijn burn-out zou je denken toch? ;-)

Ik haak nog even fijn verder dit weekend aan dit leuke projectje. Er ligt overigens alweer iets nieuws op me te wachten...

Fijn weekend!


4 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar! Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, grappig! Ben ik niet de enige die er zo over denkt! ;-)

      Verwijderen
  2. Helemaal gelijk! Doe ik ook tegenwoordig! Selectief opdrachtjes aanvaarden en niet te veel moéten.

    BeantwoordenVerwijderen