zaterdag 30 november 2019

Promo Vest


Ja hoor, het Promo Vest is af!
Wat een heerlijk vest is dit geworden!

Een tijdje geleden liep ik tijdens mijn lunchpauze even bij Zeeman naar binnen. Zoals altijd snuffel ik altijd even tussen de bolletjes garen die daar liggen te schitteren. Want je kunt zeggen wat je wil; bij Zeeman heb je mooie bollen garen en betaalbaar!
Dat is ook wel eens leuk toch?


Maar zoals gezegd, ik was lekker aan het snuffelen toen mijn oog viel op een doos naast het schap. Daar lagen enorme grote bollen garen. Meteen viel mij deze kleur op!
Wat een prachtige kleur!
Ik zag het al helemaal voor me; hiervan moest ik een vest haken!


Ik kocht 2 grote bollen voor € 2,99 per stuk. Wat een koopje!
Het bleek een soort Promo garen te zijn. Wol met acryl. Een fijne winterse combinatie. Die voor zo'n koukleum als ik lekker warm is!


Ik begon met het achterpand en haakte het voorpand er meteen aan vast. Toen dat klaar was haakte ik de zijkanten vast en kon ik met de mouwen beginnen. 


Op het einde haakte ik nog een rand met vasten voor een mooi resultaat!


Wat een heerlijk, fijn en warm vest is het geworden! Ik weet zeker dat ik dit vest deze herfst en winter heel vaak ga dragen!








11 opmerkingen:

  1. Prachtig geworden! Heb je het zelf ontworpen? Ik vind het een erg mooi patroon. En begrijp ik dat je dit vest gehaakt hebt uit 2 van die bollen??!! Op naar Zeeman dus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anja, dank voor je leuke berichtje! Ja, dit vest heb ik zelf ontworpen. Ik ga het patroon binnenkort uitschrijven! Wordt vervolgd!

      Lieve groetjes,
      Ester

      Verwijderen
  2. Wat een mooi vest. Erg gaaf. Ja, de promobollen komen met enige regelmaat voorbij als ze er weer zijn. Ik heb er nog nooit mee gehaakt. Mooie kleur heb je gekozen.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Emily,

      Dank je wel voor je lieve berichtje! De bollen haken heerlijk weg hoor! Een aanrader!

      Lieve groetjes,
      Ester

      Liefs, Ester

      Verwijderen
    2. Ik vraag mij af of het mooi blijft en niet gaat pluizen?
      Het vest is super mooi de kleur en de steek 🤩

      Verwijderen
  3. Och, echt heel mooi!! Staat je perfect.
    Fijne groetjes, Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ben heel groot fan van zeeman promobollen... hoewel ik de promowool nog nooit heb gekocht.
    ik gebruik de promo 100 % acryl bollen,. daar haak ik dekens van... mooie kleuren, goedkoop en het blijft mooi in de was en is oersterk en heerlijk warm !!
    de promo acryl kost 1,99 per bol en er zit 650 meter op, dus een deken kost een schijntje !!
    je vest is prachtig geworden !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig vest in een mooie kleur. Heerlijk om dit mooie vest voor dit kleine prijsje te kunnen dragen. Hij staat je echt super.

    Groetjes en fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ohhh wat een leuk vest, ik zou heel graag aan dit patroon komen? ik ben beginnend haakster, dus weet niet of dat niet te moeilijk is, gr. A3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een vraag heb je patroon van de sokken die je gemaakt hebt, en de ándere patronen waar kan ik die vinden lijkt me écht héél érg mooi

    BeantwoordenVerwijderen